متن نامه های اداری

متن نامه های اداری

Version GOL ۳
In-app Purchases
نصب +۲ هزار
Category کتاب‌ها و مطبوعات
Size ۲ مگابایت
Last Update ۳ آبان ۱۳۹۵
متن نامه های اداری

متن نامه های اداری

برنامه سازی گل آپ
Version GOL ۳
In-app Purchases
نصب +۲ هزار
Category کتاب‌ها و مطبوعات
Size ۲ مگابایت
Last Update ۳ آبان ۱۳۹۵
View the antivirus scan results

Images

Introduction

More Info


                        بـــــــــــــــــــه نـــــــــــــام  خــــــــــــــدا


                    اصول نگارش   نامه های رسمی و اداری



             ((کلمات مخصوص نامه های رسمی و اداری))


انواع قراردادها انواع نامه های حقوقی انواع نامه های اداری


            نامه های رسمی و اداری خاص افرادی است که در اداره یا یا سازمانی اشتغال دارند و برای شخص دیگری در همان اداره یا سازمان ویا خارج از سازمان نامه  می نویسند.


کلمات مخصوص نامه های رسمی و اداری


              برای نوشتن این گونه نامه ها از کلمات خاصی استفاده می کنیم : متقاضی ، مدارک پیوست ومشارالیه و سایر که در صفحات دیگر وبلاگ موجود است


اقسمتهای مختلف نامه های رسمی و اداری


اصلی ترین و مهم ترین بخش از نامه های اداری متن است . مهم ترین ازآن جهت گفته می شود که موقعیت و دریافت پاسخ مثبت درگرو تنظیم درست همین بخش است . نارسایی و مبهم بودن وبه عبارتی نرساندن پیام اتلاف وقت و انرژی و دوباره کاری و نامه نگاری اضافی می شود.


 طریقه نوشتن نامه اداری و رسمی


طریقه نوشتن نامه اداری و رسمی


اگر شما به دنبال نمونه متن نامه های اداری هستید می توانید به پایین همین صفحه مراجعه نمایید .


متن نامه اداری از سه قسمت مقدمه ، پیام و نتیجه تشکیل می شود.


دربیشتر نوشته های اداری درآغاز و قبل از مقدمه عبارتی برای " ادب و احترام " و در پایان بعد از نتیجه " تشکر و سپاسگزاری " اضافه می شود.


اول این مطلب را بخوانید!


" فواید سلام کردن "


درعرف اداری اخیر مرسوم شده است که نوشته های اداری با سلام آغاز شود،


مانند:سلام علیکم / باسلام و درود/با سلام و تحیات / ضمن سلام و تحیت / با اهدا سلام / با سلام و دعای خیر/ ضمن سلام و خسته نباشید/ با سلام و آرزوی سلامتی شما و همکاران محترم / با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات .


این شیوه همزمان با تغییر و گسترش عنوان نامه های اداری از " عنوان سازمان ها " به " عنوان اشخاص " رایج شده و قبل از آن فقط در نامه های شخصی کاربرد داشته است .


اگرچه گفتن سلام کاربسیارپسندیده ایست ، اما باید توجه داشت که نوشتن این واژه درزمانی که به عنوان یک سازمان به طور مثال " وزارت امور اقتصادی و دارایی – اداره کل خزانه " نوشته می شود ، به چه کسی سلام شده است ؟ این گونه اظهارادب کردن آیا بی ارزش کردن این واژه است ؟


ازطرفی در روایات آمده که سلام مستحب است  و جواب آن واجب . تا آن حد در این فریضه تاکید شده است که جواب سلام را درنماز هم واجب دانسته اند. با این توصیف کدام نوشته اداری را سراغ دارید که پاسخ آمده باشد عطف به نامه شماره ...مورخ ...علیکم السلام و رحمه ...



User Reviews - ۱۵۵ Rates
4.2 from 5
5
4
3
2
1
جلیل
جلیل
۱۴۰۱/۰۸/۱۰
خیلی عالی لطفا کلیه موارد را فعال نمایید
احمدی
احمدی
۱۴۰۱/۰۴/۲۳
سلام خوبه ممنون
رسول
رسول
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
خیلی خیلی افتضاحه فقط درسطح ابتدایی